نمایشگاهی با عنوان " عکس در فضا" شامل "تصورات مفهومی در قالب تجربه های شخصی برای درک درونی فضا" از دوشنبه 10-03-1389 در طبقه چهارم دانشکده معماری و عمران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شده است.
دست اندرکاران: نعیم نوروزی، الناز حسن پور، سحر طلوعیان، مرضیه رسا فر، آیناز تاجور، نازنین اسلامی، محمدرضا شیخ قرایی، آرش خردی، حصین علی مازندرانی، سیامک ملاحسنی، شهاب گرجی، ندا هاشم پور
این در متن را هم در وصف چیدمان مذکور نوشته اند:
"چه خوب...
شد , آنچا انتظارش را می کشیم.
من قلم می نویسم از جانب پرنده هایی که خطوط حیاتشان را در فضا-خط به هم تنیدند, در هم پیچیدند و با هم رقصیدند تا در نقطه ای به اوج رسند
بال هاشان را به هم سپردند اشک هاشان را در یک کاسه کردند و یک افق را نگریستند .
به پرواز در آمدند در فضایی که از فرط غم انتظارپرنده ,به اشک خود گردآلود بود .
و چه سخت بال زدند...
در جای جای فضا انوار–استادان تابانی , مشکلاتشان را چون سایه به خاک می کشیدند . باشد که فرصتی یابند برای بوسیدن دست این انوار ...
مهربان نوری که
فداکاری را در حق ما تمام کرد
و دیگر نور
که به وجودش زمانی
پر برکت رقم خورد"
هشت هفت
"تلفیق چند امر...
وقایع در قالب فضا پیامی را در پیش رو دارد , عکس , موقعیت تازه ای بخشید تا فضا بهانه شود .
سادگی اتفاق ها در موقعیتی ما را به فکر فرو می برد . کانسپت با گذشتن ازمسیر شکل خواهد گرفت.
تاثیر تکان دهنده اتفاق ها ...
از چشم ما به حوزه ی خیالیسم حرکت کنید.
همه چیز فضا-خط , احساسات در تکاپو...
ما طراحی نکرده ایم , این مشق , پیامی ست از عکس در فضا.
درک زوایای تازه با گذشتن از مسیری مشخص تعریف شده .
این دخالت ماست در فضا , شروعی خوب و پایانی بهتر.
سر منشا طرح از نقاطی شروع خواهند شد که در پلان به فرمی ایده آل خواهند رسید , این نقطه ی آغاز ماست.
ایجاد صفحه ای در فضا و حرکت موجی از پیش تعیین شده برای رسیدن به موقعیتی خاص و غیر قابل پیش بینی.
فضا تغییر خواهد کرد, ارتباط محیطی بیشتر خواهد شد , با مصالح طبیعی در کنار حوزه رفت و آمد ماشینی...
استفاده از ساختاری طبیعی ( چوب و کنف) برای رسیدن به حداکثر انرژی, ارتباطی محدود با محیط بیرون که دستبردی ست از طبیعت.
و اما نور... "
دست اندرکاران: نعیم نوروزی، الناز حسن پور، سحر طلوعیان، مرضیه رسا فر، آیناز تاجور، نازنین اسلامی، محمدرضا شیخ قرایی، آرش خردی، حصین علی مازندرانی، سیامک ملاحسنی، شهاب گرجی، ندا هاشم پور
این در متن را هم در وصف چیدمان مذکور نوشته اند:
"چه خوب...
شد , آنچا انتظارش را می کشیم.
من قلم می نویسم از جانب پرنده هایی که خطوط حیاتشان را در فضا-خط به هم تنیدند, در هم پیچیدند و با هم رقصیدند تا در نقطه ای به اوج رسند
بال هاشان را به هم سپردند اشک هاشان را در یک کاسه کردند و یک افق را نگریستند .
به پرواز در آمدند در فضایی که از فرط غم انتظارپرنده ,به اشک خود گردآلود بود .
و چه سخت بال زدند...
در جای جای فضا انوار–استادان تابانی , مشکلاتشان را چون سایه به خاک می کشیدند . باشد که فرصتی یابند برای بوسیدن دست این انوار ...
مهربان نوری که
فداکاری را در حق ما تمام کرد
و دیگر نور
که به وجودش زمانی
پر برکت رقم خورد"
هشت هفت
"تلفیق چند امر...
وقایع در قالب فضا پیامی را در پیش رو دارد , عکس , موقعیت تازه ای بخشید تا فضا بهانه شود .
سادگی اتفاق ها در موقعیتی ما را به فکر فرو می برد . کانسپت با گذشتن ازمسیر شکل خواهد گرفت.
تاثیر تکان دهنده اتفاق ها ...
از چشم ما به حوزه ی خیالیسم حرکت کنید.
همه چیز فضا-خط , احساسات در تکاپو...
ما طراحی نکرده ایم , این مشق , پیامی ست از عکس در فضا.
درک زوایای تازه با گذشتن از مسیری مشخص تعریف شده .
این دخالت ماست در فضا , شروعی خوب و پایانی بهتر.
سر منشا طرح از نقاطی شروع خواهند شد که در پلان به فرمی ایده آل خواهند رسید , این نقطه ی آغاز ماست.
ایجاد صفحه ای در فضا و حرکت موجی از پیش تعیین شده برای رسیدن به موقعیتی خاص و غیر قابل پیش بینی.
فضا تغییر خواهد کرد, ارتباط محیطی بیشتر خواهد شد , با مصالح طبیعی در کنار حوزه رفت و آمد ماشینی...
استفاده از ساختاری طبیعی ( چوب و کنف) برای رسیدن به حداکثر انرژی, ارتباطی محدود با محیط بیرون که دستبردی ست از طبیعت.
و اما نور... "