۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

زاها حدید در فهرست اندیشمندان تاثیرگذار جهان



Zaha Hadid In The List Of Influential World Thinkers

هفته نامۀ آمریکائی تایم، در تازه ترین شماره خود، فهرستی از مهمترین شخصیت های تاثیرگذار جهان را منتشر کرده است. این فهرست به چهار بخش "رهبران"، "قهرمانان"، "هنرمندان" و "متفکران" جهان تقسیم و در هر بخش نام بیست و پنج شخصیت با نفوذ و تاثیرگذار جهان به ترتیب اهمیت، ذکر می شود.


در این فهرست، نام "بیل کلینتون"، رئیس جمهور اسبق آمریکا در ردیف نخست قهرمانان و نام "کیم یونا" قهرمان پاتیناژ کره جنوبی به عنوان شخص دوم این بخش و "میرحسین موسوی" به عنوان نفر سوم آمده است.
در بخش ۲۵ تن رهبران با نفوذ جهان در سال ۲۰۱۰، نام رهبرانی مانند "لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا" رئیس جمهور برزیل قید شده که مجله تایم وی را در ردیف نخست این بخش قرار داده و در پی آن "تی جی ونگ" رئیس یک کمپانی کامپیوتر سازی در تایوان و دریاسالار "مایک مولن"، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کرده اند. "باراک اوباما"، رییس جمهوری آمریکا نیز در ردیف چهارم و پس از دریاسالار مولن قرار دارد.
در لسیت هنرمندان با نفوذ، خواننده نوگرای محبوب جوانان "لیدی گاگا" و در فهرست اندیشمندان تاثیرگذار سال ۲۰۱۰ بانو "زاها حدید" عضو برجسته انستیتوی هنرهای معاصر لندن قرار دارند.
نام "اپرا وینفری" چهره مشهور تلویزیونی آمریکا، برای هفتمین بار در لیست یکصد شخصیت بانفوذ سال آمده که یک رکورد محسوب می¬شود. "باراک اوباما" و "استیو جابز"، مدیر عامل کمپانی معرف اپل برای پنجمین بار در این فهرست جای گرفته اند.
هفته نامه تایم، همچنین بطور جداگانه، فهرستی از یکصد شخصیت مشهور جهانی که بیشترین ارتباط همگانی از طریق اینترنت، "وب سایت، تویتر و فیس بوک" را دارند انتشار داده که "باراک اوباما" و "لیدی گاگا" خواننده جوان در صدر آن قرار گرفته اند.